کارکده

وبلاگ آگهی و اخبار خودرو

کارکده

وبلاگ آگهی و اخبار خودرو

چراغ هشدار سیستم فرمان

اگر فرمان خودروی شما هیدرولیکی است و این چراغ روشن شده ، احتمالا باید میزان روغن هیدرولیک فرمان را بررسی نمایید. اگر سیستم فرمان خودروی شما برقی است برای رفع این مشکل بادی سری به نمایندگی و یا مکانیک خود بزنید.

در زمان روشن بودن این چراغ رانندگی با خودرو مشلی ایجاد نخواهد کرد ولی اگر در هر دو حالت فرمان های برقی و هیدرولیکی ، خرابی به بار آیند ، فرمان سفت شده و رانندگی سخت تر خواهد شد.

فروش خودرو / فروش خودرو نو و کارکرده / فروش خودرو تهران / فروش خودرو اصفهان / فروش خودرو اقساطی / فروش خودرو کارکرده

میزان افزایش قیمت محصولات سایپا از اسفند96 تا کنون

بررسی نوسانات قیمت خودرو طی ۱۰ماهه گذشته نشان از آن دارد که قیمت محصولات سایپا در بازار از رشد ۶۰ تا ۹۰درصدی برخوردار شده است، این در حالی است که قیمت این محصولات در کارخانه رشد ۷ تا ۹درصدی داشته است و هنوز میزان جدید افزایش قیمت کارخانه خودروها اعلام نشده است.

به گزارش آرا خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین ، بر اساس این گزارش پراید 111 اسفندماه 96 با قیمت 23 میلیون تومان معامله می شد که این هفته حدود 38 میلیون تومان خریدوفروش می شود.

تیبا SX نیز که اواخر سال گذشته 26 میلیون تومان قیمت خورده بود در هفته آخر آذر ماه حدود 41 میلیون تومان معامله می‌شود.

ساینای 30 میلیونی سایپا در اسفند ماه 96، امروز در بازار آزاد حدود 47 میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت چانگان CS35 نیز از 70 میلیون در اسفند 96 به 132 میلیون تومان رسیده است.

مشروح تغییرات قیمت انواع محصولات شرکت خودروسازی سایپا در بازار و درب کارخانه طی 10 ماهه اخیر در جدول زیر آمده است؛

مدل خودرو

قیمت بازار

اسفند96

قیمت کارخانه

اسفند96

قیمت بازار

آذر97

قیمت کارخانه

آذر97

سایپا 111SE سفید23.000.00021.000.00038.000.00022.492.000
سایپا 111SE تنوع رنگ24.000.00021.800.00038.400.00022.740.000
سایپا 131SE سفید22.100.00021.500.00035.100.00022.709.000
سایپا 131SE تنوع رنگ22.500.00021.900.00035.200.00022.977.000
سایپا 132SE سفید22.200.00021.000.00035.100.00022.122.000
سایپا 132SE تنوع رنگ22.600.00021.100.00035.400.00022.390.000
تیباSX سفید26.000.00024.800.00040.800.00027.507.000
تیباSXتنوع رنگ26.200.00024.800.00041.300.00027.775.000
تیباSXدوگانه سفید27.000.00026.500.00047.000.00029.000.000
تیباSXدوگانه تنوع رنگ27.500.00026.700.00047.000.00029.268.000
تیبا2 رینگ فولادی سفید28.300.00028.000.00044.800.00030.121.000
تیبا2رینگ فولادی تنوع رنگ28.500.00028.000.00045.000.00030.389.000
تیبا2 رینگ آلومینیومی سفید29.000.00028.500.00045.800.00030.821.000
تیبا2رینگ آلومینیومی تنوع رنگ29.200.00028.500.00046.000.00031.089.000
ساینا رینگ فولادی30.000.00029.500.00046.200.00031.143.000
ساینا رینگ آلومینیومی30.000.00029.500.00047.000.00031.411.000
سایناLUX اتوماتیک41.000.00038.500.00059.000.00042.102.000
کوییک اتوماتیک45.100.00043.000.00069.000.00045.993.000
وانت زامیاد 2436.100.00034.000.00057.000.00052.900.000
وانت زامیاد24 دوگانه40.000.00038.000.00062.000.00055.900.000
آریو اتومات57.000.00056.000.00089.000.00062.746.000
چانگان CS3570.200.00070.000.000132.000.00074.952.000
کیا سراتو 1600 دنده ای82.000.00081.000.000162.000.00087.924.000
کیا سراتو 1600 دنده ای آپشنال86.000.00088.000.000174.000.00093.813.000
کیا سراتو 2000 اتوماتیک99.000.00096.000.000191.000.000104.362.000
کیا سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال110.000.000105.000.000203.000.000113.062.000

 

خرید خودرو / فروش خودرو / آگهی خودرو / اخبار خودرو

تعزیرات حکومتی: مخالف افزایش ضابطه مند قیمت خودرو نیستیم

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مخالف افزایش ضابطه‌مند قیمت خودرو نیستیم، اما سازمان تعزیرات براساس وظایف قانونی با افزایش هیجانی قیمت خودرو برخورد می‌کند. جمال انصاری در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان خودروسازان برگزار شد، گفت: قیمت‌گذاری خودروها باید به‌صورت ضابطه‌مند، منطقی و متعادل انجام شود.

به گزارش آرا خودرو به نفل از ایرنا ، جمال انصاری در جلسه کمیسیون اصل 90 اظهار کرده که سازمان تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی است و نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد. مخالف افزایش قیمت نیستیم؛ اما این افزایش قیمت باید براساس کارشناسی تخصصی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد. انصاری با اشاره به مبنای قیمت‌گذاری خودرو بالاتر و پایین‌تر از ۴۵ میلیون تومان توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت گفت: معتقدیم برای هر کالایی که در تولید آن از دولت ارز دریافت می‌شود، قیمت‌گذاری و فروش باید ضابطه‌مند و براساس کارشناسی تخصصی باشد تا مسیر نظارت و تصمیم‌گیری در مورد تخلفات نیز هموار شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: تفکیک قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای بالاتر و پایین‌تر از ۴۵ میلیون تومان وجهه قانونی و حقوقی ندارد و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال ۸۶ نیازمند اصلاح است. انصاری اضافه کرد: اختلاف‌نظر در صلاحیت رسیدگی به تخلفات خودرو از جمله مواردی است که باید مورد بازبینی قرار گیرد؛ زیرا هم‌اکنون رسیدگی به این نوع تخلفات در تمام محاکم قضایی (دادگستری‌ها و شورای حل اختلاف) و شعب سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود، اما در اصلاح این قانون باید یک مرجع مشخص به‌عنوان رسیدگی به تخلفات صنفی خودروساز تعیین شود.

خرید خودرو / فروش خودرو / آگهی خودرو / اخبار خودرو

قیمت خودروها پس از اصلاح چقدر خواهد شد؟

طبق توافق صورت گرفته میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، خودروسازان و قطعه‌سازها، قیمت خودروهای داخلی به‌طور میانگین، ۷۰درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش آرا خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر اخبار موثق و به گفته منابع آگاه، در آخرین جلسه مربوط به تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو که سازمان حمایت میزبانی آن را بر عهده داشته است، مقرر شده نرخ کارخانه‌ای خودروهای تولید داخل حداقل ۵۰ و حداکثر ۱۳۰ درصد بالا برود. با این حساب، قیمت خودروها به‌طور میانگین حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و به احتمال زیاد، لیست قیمت‌ها نیز طی این هفته یا نهایتا هفته آتی، اعلام و ابلاغ خواهد شد. اعلام و ابلاغ قیمت‌ها البته توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد، به نحوی که این ستاد، طبق اختیاراتش می‌تواند در لیست ارسالی از سوی سازمان حمایت، دخل و تصرف انجام دهد.

موضوع تغییر روش قیمت‌گذاری خودرو هفته‌هاست از سوی دولت و زنجیره خودروسازی کشور دنبال می‌شود و مطابق با تصمیم اتخاذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار مسوول تعیین قیمت هستند. افزایش هزینه‌های تولید ناشی از صعود نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه و همچنین تحریم‌ها، زنجیره خودروسازی کشور را گرفتار بحراننقدینگی کرد و از همین رو خودروسازان و قطعه‌سازان از مدت‌ها قبل خواستار جبران هزینه‌های تولید از ناحیه افزایش قیمت شدند. در نهایت نیز دولت تغییر روش قیمت‌گذاری را پذیرفت تا راه تنفس زنجیره خودروسازی کشور به تدریج باز شود.

بر این اساس، قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان به نوعی آزاد بوده و خودروسازان می‌توانند خود نسبت به تعیین قیمت این دسته از محصولات اقدام کنند. در مورد خودروهای کمتر از ۴۵ میلیونی نیز مقرر شده سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار نسبت به کشف قیمت و ابلاغ نرخ‌های جدید اقدام کنند. پیگیری‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد سازمان حمایت، خودروسازان و قطعه‌سازان در نهایت بر سر افزایش میانگین ۷۰درصدیقیمت خودروها توافق کرده‌اند. این در شرایطی است که هنوز خوان آخر یعنی موافقت ستاد تنظیم بازار با قیمت‌های جدید، باقی مانده و باید منتظر ماند و دید این ستاد نرخ‌های جدید را می‌پذیرد یا لیست مربوطه را بابت اصلاح، به سازمان حمایت عودت خواهد داد.

با فرض اینکه ستاد تنظیم بازار نیز فرمول جدید قیمت‌گذاری را بپذیرد و قیمت خودروها بین ۵۰ تا ۱۳۰ درصد (میانگین ۷۰ درصد) بالا برود، کف قیمت در کارخانه به حدود ۳۵ میلیون تومان خواهد رسید. بنابر گفته قطعه‌سازان، سازمان حمایت رشد ۱۵۱ درصدی هزینه تولید قطعات (ناشی از صعود نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه) را پذیرفته است. با در نظر گرفتن رقم ۱۵۱ درصد و اینکه سهم قطعات در یک خودرو حدود ۸۰ درصد لحاظ می‌شود، می‌توان به قیمت‌های احتمالی خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نزدیک شد.

البته با توجه به اینکه سازمان حمایت، افزایش قیمت‌های متفاوتی را برای خودروهای داخلی در نظر گرفته و تنها حداقل و حداکثر آن مشخص است، نمی‌توان فعلا به اعداد دقیق دست یافت. با این حال با توجه به سیاست‌های دولت، می‌توان فرض گرفت خودروهای پرتیراژ و پر فروش که سطح قیمت آنها به کم‌درآمدها نزدیک است، حداقل افزایش قیمت را داشته باشند. طبق این فرضیه، هرچه خودرو کم تیراژتر و دارای قیمتی بالاتر باشد درصد افزایش قیمت آن بالا خواهد رفت.

به‌عنوان مثال، پراید ۱۳۱ که در حال حاضر قیمتی حدود ۲۳ میلیون تومان در کارخانه دارد، احتمالا مشمول افزایش قیمت ۵۰ درصدی خواهد شد و این یعنی قیمت آن به ۳۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد. در حال حاضر قیمت پراید ۱۳۱ در بازارخودرو حدود ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و بنابراین افزایش ۵۰ درصدی، فاصله قیمت کارخانه و بازار آن را از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فعلی به یک میلیون تومان کاهش می‌دهد.

به جز پراید اما دیگر خودرویی که احتمالا مشمول حداقل افزایش قیمت خواهد شد، پژو ۴۰۵ است که در حال حاضر حدود ۳۳ میلیون تومان در کارخانه و ۵۷ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. بنابراین با فرض افزایش ۵۰درصدی، قیمت پژو ۴۰۵ در کارخانه به ۴۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید و فاصله قیمت کارخانه و بازار آن روی عدد ۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد ایستاد.

در بین دیگر خودروهای زیر ۴۵ میلیونی، پژو ۲۰۶ به احتمال فراوان بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. اگر همان عدد میانگین ۷۰درصدی را برای ۲۰۶ لحاظ کنیم، قیمت تیپ ۲ این محصول در کارخانه به بیش از ۶۱ میلیون تومان خواهد رسید. همچنین تیپ ۵ پژو ۲۰۶ نیز پس از اعمال افزایش قیمت ۷۰ درصدی احتمالی، قیمتی برابر با ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در کارخانه خواهد داشت؛ در نتیجه، فاصله قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۶ بسیار کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر، تیبا نیز احتمالا با افزایش قیمتی بالاتر از نرخ حداقل، مواجه می‌شود. این محصول در مدل معمولی خود ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (در کارخانه) قیمت دارد و اگر فرض کنیم عددی بین نرخ حداقل و نرخ میانگین به قیمت آن اضافه شود (مثلا ۶۰ درصد)، این خودرو تبدیل به محصولی ۴۴ میلیون تومانی خواهد شد. تیبا ۲ هم که در حال حاضر حدود ۳۱ میلیون تومان قیمت دارد، با فرض افزایش ۶۰ درصدی، قیمت آن در کارخانه به حدود ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.

اما در مورد پژو پارس معمولی نیز به‌عنوان خودرویی زیر ۴۵ میلیون تومان، احتمالا افزایش قیمتی بیش از ۵۰ درصد (شاید میانگین ۷۰درصدی) لحاظ خواهد شد، بنابراین این محصول قیمتی حدود ۶۹ میلیون تومان در کارخانه خواهد داشت. در مورد سمند نیز اگر فرض را بر افزایش ۷۰ درصدی بگذاریم، قیمت این محصول در مدل EF۷ به بیش از ۵۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان خواهد رسید.

شرایط قیمت‌گذاری اما در مورد تندر-۹۰ به احتمال فراوان با سایر زیر ۴۵ میلیونی‌ها تفاوت خواهد داشت، زیرا این محصول از قطعات خارجی بیشتری بهره می‌برد و ارزبری آن بالاتر است. با این حال اگر فرض را بالاتر از عدد میانگین (مثلا رشد ۸۰ درصدی) قرار دهیم، با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود قیمت تندر E۲ در کارخانه به حدود ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید. داستان در مورد دیگر اعضای خانواده ال۹۰ متفاوت است، چه آنکه آنها با توجه به قیمت بالای ۴۵ میلیون تومان‌شان، توسط خودروسازان و احتمالا در حاشیه بازار قیمت‌گذاری خواهند شد.

کمینه و بیشینه قیمت خودرو پس از اصلاح
نام خودرو

قیمت پس از افزایش

میانگین 70درصدی

قیمت با اعمال

درصدهای احتمالی

پراید 13139.500.00034.500.000
تیبا معمولی47.000.00044.000.000
تیبا253.000.00050.000.000
پزو40556.000.00049.500.000
پژو 206 تیپ261.000.00061.000.000
پژو 206 تیپ571.000.00071.000.000
پژو پارس معمولی69.000.00069.000.000
سمند EF757.500.00057.500.000
تندر90 E275.000.00080.000.000

آگهی خودرو / خرید خودرو / فروش خودرو

شیوه پیاده سازی قیمت گذاری جدید خودرو (5درصدی) مشخص شد

برای تعیین قیمت های جدید خودرو ، پیش بینی شده خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

به گزارش آرا خودرو به نقل از تسنیم، رضا­ رحمانی امروز در جلسه کمیسیون اصل 90 که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد اظهار داشت:­­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمول جدید، پیش بینی شده خودروها با 5 درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره 5 درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم. 

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی ها مواجه هستیم گفت: دیروز ­جلسه ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.
رحمانی افزود:­­ در یکی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:­ در عین حال،­ بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.
وی اضافه کرد:­­ تفاوت قیمتی که بین بازار با قیمت کارخانه ایجاد شده سودش نه به جیب خودروساز می رود نه به جیب مردم.

 
میزان تولید خودرو در حال بهبود است

وزیر صنعت،­ معدن و تجارت گفت:­ وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.

رضا ­­رحمانی پس از جلسه مشترک با کمیسیون اصلا 90 افزود:­­ خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با مشتریان دارند انجام دهند.

وی­ با بیان اینکه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می گردد گفت:­ مصوبه آن زمان،­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد هر بار قیمت 5 درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وی اضافه کرد: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­ اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت گفت: ­اینها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه­­ در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود افزود:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختار ها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور ­شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

آگهی خودرو/ خرید خودرو/ فروش خودرو