همزمان با وضع تحریم های شدید بر صنعت خودرو کشور که موجب خروج برندهای مطرح خودرویی جهان از بازار کشور شد ، شرایط بیش از پیش برای خودروسازان چینی مهیا شد تا خود را در بازار خودرو کشور تنها و بدون رقیب ببینند و با آزادی کامل در این بازار پر سود تاخت و تاز کنند.
هاوال یکی از همین برندهای چینی است که جدای از بحث کیفیت خوب آن ، برچسب قیمتی عجیب و غریبی در این روزها بر روی یکی از محصولات آن خورده می شود که با هیچ منطقی قابل قبول نیست. هاوال H9 شاسی بلند تمام سایز این خودروساز با قیمتی از 700 تا 750 میلیون تومان البته با توجه به تعداد محدود آن در کشور خرید و فروش می شود این درحالی است که شاسی بلندهای اصیل تر ساخت کشورهایی همچون ژاپن، آلمان، فرانسه و کره با قیمتی حتی از این هم کمتر برای همه در دسترس و در بازار کشور موجود است و باز هم کسی به سراغشان نمی رود.
نکته دیگر در آمار منتشر شده از سوی گروه بهمن است که نشان می دهد تعداد 38 دستگاه از این خودرو به فروش رفته ولی کی و کجا و مهم تر آن به چه کسی؟ قیمت این خودرو در کارخانه چیزی در حدود 300 میلیون تومان بر اساس آمارهای بهمن موتور برآورد می شود درصورتی که قیمت 750 میلیون تومانی این خودرو در بازار و اخیرا برخی نمایشگاه های خودرو تهران، رانت 450 میلیون تومانی را برای خریداران این خودرو به همراه داشته است. موضوع یاد شده موضوع ساده ای نیست و ورود نهادهای نظارتی به این امر را شدیدا می طلبد.
البته گفتنی است که هاوال H8 در حال حاضر در این نمایشگاهها با قیمت حدود 600 تا 650 میلیون تومان به مشتریان فروخته میشود. این خودرو از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 215 اسب بخار بهره میبرد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و آپشنهای بسیار زیادی دارد ولی قیمت بالای این خودرو به قدری غیرمنطقی است که باید فروشندگان آن پاسخ دهند که مشتری چرا باید با این قیمت اقدام به خرید خودروی با کیفیت اروپایی و ژاپنی نکند؟
موضوع در هاوال H9 بدتر است چرا که این خودرو با رقمی در حدود 700 تا 750 میلیون تومان عرضه شده و رقیب سورنتو واسپورتیج محسوب می شود ولی قطعا رقم بالای آن همه جذابیتهایش را از بین میبرد! از تواناییهای این خودرو میتوان به عملکرد مناسب آن در آفرود اشاره کرد که با موتور 2 لیتری بنزینی توربوشارژ با قدرت 241 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور به یک خودروی مناسب برای جوانان تبدیل شده است.
فروش خودرو / آگهی خودرو / فروش خودرو کارکرده / آگهی رایگان خودرو
مهمترین مزیت این وانت استفاده از قطعات مشترک با پژو 207 در بخش جلو بدنه و استفاده از پیشرانههای TU3 و TU5 است
با توقف تولید وانت تندر که باکیفیتترین وانت تولید داخل با سه ستاره کیفی ISQI محسوب میشد، وانت پژو207 میتواند بهعنوان یکی از گزینهها برای جایگزینی در نظر گرفته شود، بهویژه آنکه تولید تیپهای مختلف پژو207 با آپشنهای گوناگون در ایرانخودرو ادامه دارد و به نظر نمیرسد تولید این محصولات مانند محصولات خانواده لوگان اعم از تندر90، ساندرو و تندر پیکاپ متوقف شود.
اوایل آبانماه امسال تصاویری از خطوط تولید گروه ایرانخودرو منتشر شد، تصاویری که نشان میداد تولید تعدادی پژو207 و پژو207 صندوقدار با سقف شیشهای (پانارومیک یا مونروف) شروع شده است. نکته دیگر درخصوص پژو207 صندوقدار این است که بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایرانخودرو در سال 95، این خودرو از طراحی ایرانی برخوردار است.
هرچند در شرایط حاضر به نظر نمیرسد ایده جایگزینی وانت پژو207 با وانت تندر فعلا قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد، اما در صورت حل مشکلات کنونی خودروسازان و رسیدن به شرایط ثبات دور از دسترس نیز نخواهد بود.
مزیتهای وانت پژو 207
پژو هوگار (HOGGAR) از مزیتهای بسیاری بهره میبرد و تولید آن میتواند برای ایرانخودرو نسبتا کمهزینه باشد. یکی از مهمترین مزیتها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلو بدنه آن با پژو 207 بوده و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانههای TU3 و TU5 است.
پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذابتر آن است، طرحی که میتواند نهتنها کاربران این خودرو بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب کند.
درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درونشهریمان را کمی دگرگون کند و دست کم جلوه بهتری را برای فضاهای درونشهری کشورمان به ارمغان بیاورد.
طول وانت پژو نسبت به مدل پژو207 هاچبک 653میلیمتر و نسبت به نسخه سدان معادل 290میلیمتر بلندتر است. فضای بار هوگار 1151 لیتر گنجایش دارد و این خودرو بهطور استاندارد میتواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند. پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6لیتری در بازار برزیل عرضه میشود
هوگار از کجا آمد؟
هوگار محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستینبار در سال 2010 میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلتفرمی همسان با پژو 206 برخوردار است. نمای جلو هوگار کاملا با پژو 207 یا همان 206 پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغهای جلو و خطوط به کار رفته کاملا مشابه یکدیگر هستند.
در این میان، تنها رنگ پسزمینه طلقی چراغهای جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو اندکی با نسخه سواری آن تفاوت دارند. اما باید گفت نمای عقب هوگار کاملا با نسخه سواری 207 تفاوت دارد و دو چراغ نسبتا بزرگ دارد که با دقتی مثالزدنی به کنارههای بدنه کشیده شدهاند. ضمن آنکه بدنه هوگار هم توسط پژو کاملا تقویت شده است تا بیشترین میزان راحتی برای سرنشینان و انعطاف لازم برای حمل بار فراهم آید.
مشخصات فنی
طول این خودرو نسبت به مدل 207 هاچبک به میزان 653 میلیمتر و نسبت به نسخه سدان معادل 290 میلیمتر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان 1151لیتر گنجایش دارد و این خودرو بهطور استاندارد میتواند 741کیلوگرم بار را با خود حمل کند.
شاکله کابین این خودرو نیز با آنچه ما از آن به نام پژو 207 میشناسیم کاملا همسان است، اما شرکت پژو برای آنکه هیجان بیشتری را به آن تزریق کند، طرح آن را کمی جوانپسندتر کرده و حتی از مواد باکیفیتتری هم نسبت به نسخههای سواری در داخل کابین آن استفاده شده است.
سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مکفرسون و آنتیرولبار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترلکننده و سیستم ضدشوک هیدرولیکی بهره گرفته است.
پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری در بازار برزیل عرضه میشود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. همچنین پیشرانه 1.4لیتری آن از توانی معادل 82اسببخار بهره میبرد و بههمراه یک گیربکس 4سرعته دستی عرضه میشود.
فروش خودرو / خرید خودرو / آگهی خودرو / فروش خودرو کارکرده / آگهی رایگان خودرو / فروش ماشین / خرید ماشین
پس از کش و قوس های فراوان و به دنبال برگزاری تجمعات اعتراضی بعلت تاخیرو یا عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده توسط واردکنندگان و برخی مونتاژکاران داخلی بلاخره نتیجه نهایی که چندان هم برای مصرف کنندگان خوشایند نیست مشخص شد.
به گزارش آرا خودرو به نقل از تسنیم، بسیاری از مشتریان خودروهای مونتاژی و وارداتی که هنوز موفق به دریافت خودروی ثبتنامی خود نشدهاند، همراه با اقدامات قانونی تجمعات اعتراضآمیزی نیز مقابل ساختمان مرکزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجلس یا شرکتهای واردکننده برگزار میکنند. در این بین برخی از شرکتها، بهخصوص تولیدکنندگان بخش خصوصی به واسطه بازگشت تحریمها و عدمامکان تولید از مشتریان خود خواستهاند که خودروی دیگری تحویل بگیرند یا اقدام به بازپس گیری وجه پرداخت شده خود با سود مشارکت کنند.
شرکتهای واردکننده نیز با مقصر خواندن دولت، تحویل خودروهای معوقه را منوط به ترخیص خودروهای در گمرک مانده میخوانند. در هر حال آنچه مشخص است مشتریان از یکسو با طی کردن مسیر قانونی و طرح شکایت از عرضهکنندگان خودرو در پی دریافت خودروی خود هستند یا با برگزاری تجمعات خواستار پاسخگویی شفاف مسوولان صنعتی در این زمینه هستند.اما روز گذشته عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان پاسخ روشنی به ثبتنامکنندگان خودروی هاوال داد و در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت تحویل این خودروها به مشتریان گفته است که تعهدات شرکت در مورد اینخودرو ۲۳۰۰ دستگاه است؛ اما موجودی شرکت فقط ۴۰۰ دستگاه بوده و امکان تولید هم نیست. وی افزود: در سیاستگذاری جدید برای مشتریان هاوال که هنوز خودروهای خود را تحویل نگرفتهاند، تناسبی ایجاد کردهایم تا حقوق آنها تامین شود و رضایت آنها بهدست آید.
فروش خودرو / آگهی خودرو / خرید خودرو / آگهی رایگان خودرو / فروش خودرو کارکرده
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران خودروی تهران میگوید: قیمت خودرو در سال جاری بهاندازه کافی افزایش یافته، بنابراین شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت خودرو مواجه نخواهیم شد.
به گزارش آرا خودرو به نقل از تجارتنیوز، معمولا ماههای پایانی سال میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش مییابد. به دلیل هجوم بیش از حد مردم به بازار معمولا طی سالهای گذشته قیمت خودروهای داخلی و خارجی در این ایام با نوسانات قیمتی روبهرو بوده و این در حالی است که امسال با نوسان قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی و خارجی بیش از چندین درصد در بازار گران شد. حال با توجه به اینکه حدود دو ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده، این پرسش مطرح میشود که آیا امسال نیز همانند سالهای گذشته قیمت خودرو شب عید گرانتر خواهد شد؟
در همین زمینه رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودروی تهران درباره این پرسش که آیا قیمت خودروها در شب عید گران خواهد شد؟ به ما گفت: قیمت خودروها در سال جاری به اندازه کافی افزایش یافته، بنابراین شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت مواجه نخواهیم شد. بنابراین با عرضه بهموقع خودرو به بازار خرید و فروش رونق خواهد گرفت.
سعید موتمنی در ادامه افزود: افزایش قیمت خودرو بیش از ۸۰ درصد در بازار کشش ندارد. در این بازه زمانی قیمت خودروها آنقدر گران شده که خریداری در بازار مشاهده نمیشود. مردم برای خرید خودرو دست نگه داشتهاند تا قیمتها روند منطقی را به خود بگیرد.
خودروسازان به تعهدات خود عمل کردند
او همچنین در بخش دیگر سخنانش به وعده خودروسازان اشاره کرد و گفت: طبق صحبتهایی که با برخی نمایندگیها داشتیم آنها نیز اعلام کردند که طی ۱۰ روز گذشته خودروسازان به تعهدات خود عمل کردهاند، بهطوری که در بازه زمانی مشخصشده خودروهای مورد نیاز را به بازار عرضه کردند. بنابراین زمانی که خودروسازان به وعدههای خود عمل کنند، قیمت خودرو در بازار کاهش مییابد.
موتمنی به وضعیت خودروهای وارداتی نیز اشاره کرد و گفت: قیمت خودروهای وارداتی در برخی مدلها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. طی ماههای گذشته قیمت آزرا ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد تومان بود که امروز قیمت این خودرو به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین سانتافه در بازار با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان معامله میشد که امروز این خودرو به قیمت ۵۲۵ میلیون مورد دادوستد قرار گرفته است.
او خاطرنشان کرد: امیدواریم با عرضه بهموقع خودروها وضعیت بازار نیز بهبود یابد. در این بازه زمانی بهدلیل رکود حاکم بر بازار، خودروی داخلی هم بین دو تا شش میلیون تومان با کاهش قیمت مواجه شده است.
فروش خودرو / خرید خودرو / فروش ماشین / خرید ماشین / خودرو / ماشین / آگهی خودرو / آگهی ماشین / آگهی خودرو کارکرده / فروش خودرو کارکرده / فروش خودرو قسطی / آگهی رایگان خودرو
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نوسانات ارزی و بعد روانی باعث افزایش قیمت خودرو در ماههای اخیر شده است، درباره سازمانی که مسئول قیمتگذاری خودرو است نیز توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش آرا خودرو به نقل از خانه ملت، ولی ملکی با اشاره به تعریف خودروسازان از خودروهای انحصاری، گفت: تیپ سمند، پژو، تیبا و پراید خودروهای انحصاری هستند چراکه تنها 2 شرکت خودروساز مسئولیت تولید آنها را برعهده دارند از سوی دیگر بیش از 80 درصد خودروی مصرفی جامعه را تشکیل داده و پرتیراژ هستند.
قیمت گذاری خودرو در اختیار سازمان حمایت از مصرف کننده و ستاد تنظیم بازار است
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از افزایش قیمت خودرو قیمتگذاری خودروهای انحصاری توسط شورای رقابت انجام می گرفت در حالیکه اخیرا و براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد قیمتگذارها در این حوزه در اختیار سازمان حمایت از مصرف کننده و ستاد تنظیم بازار است.
کدام خودروها مشمول قیمتگذاری نمیشوند؟
این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: به جز سمند، پژو، تیبا و پراید سایر خودروها مشمول قیمت گذاریها نیستند به طور مثال خودروی L90، سراتو و MVM که یک درصد بازار خودرو را در دست داشته و مصرف عامل ندارند قیمتگذاری نمی شوند.
وی با بیان اینکه در گذشته خودروهایی که کمتر از 45 میلیون تومان بود مشمول قیمت گذاری قرار میگرفت اما در حال حاضر با افزایش قیمت خودرو این مبلغ حدودا 60 میلیون در نظر گرفته میشود، اظهار کرد: به زعم وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود یک میلیون ثبتنام برای خودروهای انحصاری در پیش فروشها انجام گرفته است به همین دلیل خودروسازان موظفند 80 درصد تولیدات خود را برای اجرای این تعهدات اختصاص دهند و فقط میتوانند 20 درصد باقی مانده را در پیش فروشهای جدید به فروش رسانند.
ملکی با اشاره به دلایل گرانی خودرو در ماههای اخیر، بیان کرد: خودرو مجموعهای از قطعاتی مانند موتور، گیربکس، دیفرانسیل، بدنه، لاستیک، چرخ و... است به همین دلیل نمیتوان تنها کارخانههای خودروسازی را مقصر گرانی خودرو دانست.
نوسانات ارزی و بعد روانی عوامل افزایش قیمت خودرو در ماههای اخیر
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نوسانات ارزی از یک سو و بعد روانی از سوی دیگر باعث افزایش قیمت مواد پتروشیمی، پلاستیک، فولاد، مواد اولیه تولید لاستیک و... شد. در نهایت این روند باعث بالارفتن قیمت قطعات و در نتیجه گرانی خودرو در کشور شد.
شورای رقابت با ارسال نامهای به رئیس جمهور، دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری را ارسال کرده تا رئیس جمهور در مورد آن تصمیم گیری کند.
فروش خودرو / فروش خودرو نو / فروش خودرو کارکرده / آگهی فروش خودرو / آگهی خودرو / آگهی رایگان خودرو / بهترین وبسایت آگهی خودرو/خرید خودرو